חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך ייתכן שבוררות היי טק היא נפוצה כל כך?

הרבה אנשים שאומרים להם את המילה "בוררות" מיד נרתעים וחוששים מההליך. אין ספק שמדובר על הליך יעיל במיוחד, אך לצד היעילות ניתן להבין מדוע אנשים רבים נרתעים ממנו. במסגרת הליך בוררות הבורר הוא זה שקובע את דרך הפעולה עבור שני הצדדים, ולכן אנשים שחוששים לאבד את העצמאות שלהם ומעוניינים לקבל החלטות עבור עצמם יעדיפו להחליף אותו בהליך אחר. אז איך זה שלמרות כל אלו – הליך של בוררות היי טק הוא נפוץ כל כך? יצאנו לבדוק וחזרנו עם תשובות שיעניינו גם אתכם.

בוררות היי טק – כי זה לא משחק ילדים

כל מי שיוצא לדרך עם סטארט אפ חדש או חברת הייטק יודע שמדובר בבייבי הכי גדול שלו. אחרי שנים של השקעה של משאבים, זמן ואנרגיה, אין ספק שהסטארט אפ או חברת ההייטק צריכים להיות שמורים מכל משמר. אז מה קורה כשלכל זה מצטרף שותף נוסף, ואליהם מצטרפת גם מחלוקת?

ובכן, כאן בדיוק בוררות היי טק נכנסת לתמונה, והיא רלוונטית יותר מאי פעם. היות ומדובר על עניין שאין להקל בו ראש, הצדדים יכולים לגשת להליך בוררות היי טק על מנת לצרף אליהם צד נוסף – הבורר. הבורר יגיע מעולם התוכן של הצדדים, ולכן הוא יוכל להסתכל על העניין האובייקטיביות ובמקצועיות.

מה קורה בתום הליך בוררות היי טק?

כאמור הליכי בוררות מסתיימים בכך שהבורר הוא זה שקובע מהי דרך הפעולה הנבחרת, אולם במהלך כל התהליך הצדדים מציגים את טענותיהם בפניו ומשקפים לו את דעותיהם. בסופו של דבר, הבורר יקבל את החלטתו בהתאם למה שהוא חושב שיהיה טוב ביותר עבור הצדדים, כך שהם יכולים להיות בטוחים שהבייבי שלהם נמצא בידיים טובות.