חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

במה עדיף לבחור הליך גישור או בוררות?

אנשים רבים מגיעים למצב שבו הם אינם מסכימים עם הצד השני. זה יכול להיות במסגרת מערכת יחסים זוגית, במסגרת מערכת יחסים בין עובד למעביד וגם במסגרת מערכת יחסים עסקית בין שותפים, אבל מה שבטוח הוא שכל אי הסכמה כזו צריכה להגיע לכדי פתרון. ברגע ששני הצדדים אינם מסוגלים לנהל בכוחות עצמם את המשא ומתן, הם צריכים לבחור בהליך יישוב סכסוכים אחר שיוכל לעזור לכם. היום נספר לכם במה עדיף לבחור בהליך גישור או בהליך בוררות, ונבין מה היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם.

היכרות עם הליך הגישור

הליך הגישור הוא הליך שבמסגרתו אל שני הצדדים יצטרף מגשר, שתפקידו יהיה לשמור על ניטרליות ואובייקטיביות לאורך כל ההליך. במסגרת הגישור יצטרכו הצדדים להעלות מגוון טענות ודרכי פתרון אפשריות, והם יהיו אלו שיכריעו לגבי הדרך הנבחרת.

היכרות עם הליך בוררות

לעומת זאת, הליך בוררות הוא הליך שעובד בצורה קצת שונה. במסגרת הליך בוררות יצטרף אל שני הצדדים צד שלישי בדמות הבורר, שתפקידו יהיה לשמור על אובייקטיביות ולשמוע את טענותיהם של הצדדים, ובסוף ההליך גם לבחור עבורם את דרך הפתרון שאותה הם יצטרכו לכבד ולממש.

אז מה עדיף – הליך גישור או הליך בוררות?

ניתן להבחין בהבדל גדול בין שני ההליכים, שבאחד מהם הצדדים מגיעים לתובנות בעצמם ובשני הצדדים מקבלים את דרך הפתרון מהבורר. לכן, הליך גישור מתאים יותר לצדדים שמתקשרים ביניהם בצורה טובה, ואילו הליך בוררות מתאים לצדדים שכבר מיצו את כל דרכי השיח המשותפות ביניהם, ומעדיפים לשים את האחריות על ההחלטה לגביהם בידיו של מישהו אחר – הבורר.

פנו למרכז הישראלי לגישור ובוררות על מנת ליהנות מהליך בוררות מקצועי ואיכותי.