חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לסמוך על עצמך זו המתנה הכי טובה שאתה יכול להעניק לעצמך.

האמונות שלנו הן בבסיס המציאות שלנו. מה שאנו מאמינים הוא מה שאנו יוצרים וחיים בחיינו. אם לא נאמין באהבה, לעולם לא נמצא אותה. אם אנחנו לא מאמינים שאפשר להצליח בקריירת החלומות שלנו, לא נשיג אותה.

אם לא נאמין בכוחנו לרפא ולהתחבר לרוח, נהיה סגורים מלקבל מהרוח. אם אנו גדלים תחת מבנה מסוים של אמונות, ייתכן שלא נבין שיש עולם אחר מחוץ לאמונות אלו.תמונה של עופר בר יהודה

אם נתמצת את זה למשפט אחד-  האמונה מסתמכת על האנרגיה של אמון. כדי ליצור את האמונות שלנו מחוץ לנורמה של מה שאמרו לנו או הראו לנו על דרכינו, עלינו להיות בעלי אמון עצמי רדיקלי. כדי להאמין בהתפתחות הרוחנית שלנו וביכולתנו ליצור בשיתוף עם היקום, עלינו לסמוך על היקום – בלא נודע ובבלתי נראה. כדי להאמין שאנו יכולים לקבל אהבה, עלינו לסמוך על אהבה. אמון הוא האנרגיה שמאפשרת לנו לקבל. זה מאפשר לנו לראות מה נכון ומניע אותנו להתיישר.

בספרו "ציונות על רגל וחצי" מתנהל עופר בר יהודה מתוך אמונה עצמית, בטחון עצמי ונחישות שמסייעים לו להשיג את מטרותיו. הספר מציג התנהלות מעשית, לא תיאורטית של התנהלות בחיי היום יום המונעת בידי כוחות פנימיים ואמונה בצדקת הדרך שמובילים אותו להישגים מעוררי השתאות.

חוסר אמון מתורגם בדרך כלל לתחושה של צורך להיות בשליטה מלאה. כשיש לנו צורך להיות בשליטה, קשה לסמוך על הכוח המסתורי של היקום ועל כל הקסם שבו. כשאנחנו צריכים להיות בשליטה, זה יכול להיות קשה להאמין שמישהו יכול לעזור לנו, לשמור על אהבה ואינטימיות עם החיים במרחק.

חשוב להאמין שאנו יכולים לשלוט בגורל חיינו ולקרוא את החלומות שלנו, תוך כדי קבלת האהבה, התמיכה והסיוע האלוהי שיעזרו להפוך את החלומות שלנו למציאות. אנחנו לא כאן כדי לעשות שום דבר לבד. עלינו לסמוך על הקשר בין כולם. עלינו לסמוך על כך שהרוח מקשיבה לכוונות שלנו. עלינו לסמוך, בלב הפתוח שלנו, שהיקום תמיד תומך בנו ודואג לנו. עלינו לסמוך על כך שהנשמות שלנו בחרו בגוף הזה, הפעם, בחיים האלה בשביל התפתחות הנשמה שלנו. וכדי לסמוך על כל האמור לעיל, עלינו יותר מכל לסמוך על עצמנו ולסמוך על רצונותינו. אם אתה מרגיש כאילו אתה מאבד את אחיזתך באמון הזה, נסה את התרגול הזה.

טקס להסרת אמונות מגבילות

מתוך כוונה לשחרור, צור רשימה ביומן שלך של כל האמונות המגבילות שירשת לך לאורך דרכך – כל אמונה שמעכבת אותך מלהגשים את חלומותיך הפרועים והשופעים ביותר והאמת האוהבת. אמונה מגבילה היא כל שקר שאמרת לעצמך או שאמרו לך – כל אמונה שאומרת שאתה לא ראוי או לא מספיק טוב (במיוחד כל אמונות שמתחילות במילים "אני לא צריך", או "אני לא יכול"). אמונות אלו יהיו מה שאתה חוזר אליו שוב ושוב בתרגול טקס הריפוי שלך כדי לראות היכן מוחזקות חסימות האנרגיה המנטליות שלך. כמה דוגמאות כוללות:

"אני מאמין שאני לא ראוי לאהבה או להצלחה, כי לא התקבלתי כמו שאני על ידי ההורים שלי".

"אני מאמין שאני לא יפה, כי אני לא תואם את רעיון היופי שמתואר וחוגג בתקשורת ובחברה".

"אני מאמין שאני צריך לעשות הכל לבד, כי לא יכולתי לסמוך על אף אחד שיעזור לי בתור ילד".

"אני מאמין בעובדות ובראיות, כי זו הדרך היחידה שבה הידע והדעות שלי יוערכו ויתייחסו ברצינות."

"אני מאמין שאני לא בעל ערך ולא יכול להגשים את החלומות שלי, כי זה מעולם לא נעשה על ידי אדם כמוני."

רגשות מסוימים עשויים להופיע עבורך בעת רישום האמונות המגבילות שלך. אפשרו לכל הרגשות לזרום מתוך ההוויה שלכם ולהתמוסס.

 

לאחר מכן, זהה את הגיל שבו ירשת את האמונות הללו, מכל זיכרונות ספציפיים שעלו. כתוב זיכרונות ספציפיים שבהם הרגשת שהאמונות הללו נוצרות. דוגמה אישית: כשהייתי צעיר אמא שלי (בבדיחה) אמרה לי פעם שאני לא אתחתן או אמצא מישהו לאהוב, מה שהתבטא באמונה חזקה שלעולם לא אמצא אהבה ואהיה לי זוגיות ארוכת טווח, עד שאני פינה את האמונה המגבילה הזו. כשאנחנו צעירים אנחנו לא מבינים במודע את דקויות השפה והטון. במקום זאת אנו מבינים דברים בקיצוניות. אם מישהו אומר "אתה לא יכול לעשות את זה", אנחנו לוקחים את זה ללב – גם אם הוא לא רציני – ואנו מניחים את האמונה הזו במקום בו אנו נושאים את הפצעים שלנו.

דמיינו את הגרסה הזו של עצמכם ותן להם את האהבה והתמיכה שהם צריכים כדי להאמין במה שנכון בליבם – חיבוק, שיחת ריפוי, עידוד, קבלה ונחמה. אולי הם צריכים משחק כדי להזכיר להם שהחיים משמחים, אולי הם פשוט צריכים לשיר. האזן למוזיקה שהגרסה שלך אהבת לרקוד לצידה, אכל את האוכל האהוב עליך מהגיל הזה, התקשר לחבר הכי טוב מאותה תקופה, בדוק שוב את הפעילויות האהובות עליך, או פשוט ספר לעצמך את הדברים שהיית צריך לשמוע בגיל הזה. מתן גרסאות של עצמך שמחזיקות באמונות ישנות ומגבילות את האהבה והתמיכה שהם חושקים בהם נוטים לפצעים שהם עדיין נושאים.

זהו תרגול פולחני יפהפה לשחרר את עצמנו. אני מוצא שהתרגול הזה יעיל בכל פעם שמשהו מתחיל, פצע צץ מחדש או שאני מרגיש מתוסכל בגלל משהו שאני רוצה. חזור על תהליך זה בכל מקרה