חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה כולל הליך השתלת שיניים בקריות?

הליך של השתלות שיניים בקריות נשמע מרתיע עבור לא מעט מטופלים, בשל כך מנסים לקצר עד כמה שניתן את ההליך עצמו אשר מורכב מכמה שלבים. הראשון שבהם מתחיל בהערכה יסודית של בריאות פה המטופל, החל מהתרשמות פיזית ועד לצילומי רנטגן שונים. כמו כן לאחר אישור ההתאמה לשתלים, יתקדם הרופא המטפל אל שלב הניתוח. בשלב זה, השתל מוחדר בזהירות לעצם הלסת, תהליך שנתפס לרוב כפחות נוח. לאחר התקנת השתל, מתחילה תקופת ריפוי מכרעת, המאפשרת להתרחש אוסאואינטגרציה. תופעה יוצאת דופן זו כרוכה בהתמזגות חלקה של השתל עם העצם שמסביב.

השתלות שיניים מורכבות

שתלים תת-פריוסטאליים הופיעו בשנים האחרונות כחלופה אשר חוסכת השתלת עצם במקרים של חוסר נפח עצם. שתלים אלו ממוקמים מתחת לחניכיים אך מעל עצם הלסת, מה שהופך אותם למתאימים לאנשים עם צפיפות עצם מופחתת. הם מספקים תמיכה יציבה לשיניים תותבות ולעיתים קרובות משתמשים בהם כאשר השתלת עצם אינה אופציה מעשית. בעוד שתלים subperiosteal הם פחות פולשניים מאשר חלופות מסוימות, יש להם פרופיל סיכון מעט גבוה יותר, המצריך התייחסות מדוקדקת למצב הייחודי של המטופל.

לסיים עם הכל ביום אחד

כאשר מדובר על הליך השתלות שיניים בקריות מעט יותר מורכב מאשר מחסור בעצם השן או במקרה של שיקום פה מעט יותר נרחב, קיימות גם טכניקות נוספות כמו שתלי All-on-4 ו-All-on-6 המייעלים תהליך זה באמצעות שימוש בפחות שתלים, מה שהופך אותו לאופציה יעילה יותר. שתלים אלו מספקים תמיכה יציבה לתותבת קבועה ולעתים קרובות יכולים להציע פונקציונליות מיידית, המאפשרת למטופלים ליהנות מחיוך חדש בריא ורחב אפילו באותו היום. למרות שטכניקה זו נחשבת ליעילה ביותר, חשוב לציין ששתלים All-on-4 ו-All-on-6 עשויים שלא להתאים לכל המטופלים ויש לשקול אותם בזהירות בהקשר של הצרכים הספציפיים של המטופל ומטרות הטיפול.