חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתי כדאי להגיש התנגדות לצו ירושה/צוואה?

סכסוכי ירושה יכולים להיות נושא רגיש ואמוציונלי עבור משפחות, ולא נדיר שמתגלעים חילוקי דעות על חלוקת הנכסים. כאשר אדם אהוב נפטר, עיזבונו בדרך כלל מחולק על פי רצונותיו כפי שמתואר בצוואתם. עם זאת, ייתכנו מקרים שבהם בני משפחה או מוטבים מרגישים שהחלוקה אינה הוגנת או לא צודקת. במקרים כאלה, ייתכן שיהיה צורך להתנגד לצו הירושה/צו קיום הצוואה.

השפעה לא הולמת על המוריש

אחת הסיבות הנפוצות להתנגדות לצו ירושה היא אם יש ראיות להשפעה או כפייה בלתי הולמת. זה מתרחש כאשר מישהו מפעיל לחץ או מניפולציה על הנפטר לשנות את צוואתו או תוכנית העיזבון שלו. לדוגמה, אם מטפל או בן משפחה משכנעים את המנוח להשאיר להם חלק ניכר מעיזבונם, הדבר עשוי להיחשב להשפעה בלתי הוגנת. במקרים כאלה, ייתכן שיהיה צורך לערער על צו הירושה ולספק ראיות להשפעה הבלתי ראויה.

מרמה וחוסר שקיפות

סיבה נוספת להתנגדות לצו ירושה היא אם יש ראיות למרמה או התנהגות בלתי הולמת. זה עלול להתרחש אם מישהו מזייף צוואה או משנה אותה לאחר שהמנוח נפטר. זה עשוי להתרחש גם אם מישהו משתמש לרעה בייפוי הכוח שלו או מפר את חובת האמון שלו כמנהל עזבון או נאמן. במקרים כאלה, חיוני לאסוף ראיות ולפנות לייעוץ משפטי כדי לערער על צו הירושה. מומלץ להיוועץ בעורך דין אברהם הופרט, המנוסה בתחום ספציפי זה ובעל ידע עצום בפתרון בעיות במקרים כדון דא. לאתר העורך דין לחצו כאן.

 

בסופו של דבר, התנגדות לצו ירושה היא עניין רציני שאין להקל בו ראש. חשוב לפנות לייעוץ משפטי ולשקול היטב את הראיות לפני שתמשיכו בכל פעולה משפטית. בעזרת הכוונה המשפטית הנכונה, המוטבים יכולים להגן על זכויותיהם ולדאוג שהעיזבון של יקירם יחולק בצורה הוגנת ולפי רצונם.